Utställning Down to Earth

För tusen år sedan smyckade sig människor med kroppsmålningar inför olika ceremonier och ritualer. Sådana kulturer finns även idag i vissa delar av världen. Jag har valt att göra en konstnärlig tolkning med färgerna rött, svart och vitt som inspiration och anpassat ansiktsmålningarna efter just personen framför mig. Dåtid möter nutid i mina porträtt som ska illustrera lugn och stolthet.

Jag har rest från Hudiksvall till Göteborg och tillbaka igen för att möta nio personer med olika nationaliteter. Studioarbete med ljus och modell är en konst i sig och det har varit en utmaning att fotografera i projektet. Jag gillar både att ha kontroll över processen och att vara spontan så att slutresultatet kan bli annorlunda än jag tänkt från början.

 

Det färdiga resultatet på min slututställning på Forsa Folkhögskola. Tio Fotografer, som utställningen heter, har ställts ut på Hälsinglands Museum mellan 7:e och 28:e maj. Det är helt otroligt och underbart att kunna säga att man har ställt ut en egen fotografisk utställning. Jag är så nöjd och är så tacksama att jag kunde få tag i så underbara modeller för denna serie.
 
hannawallstrom.portfoliobox.net finns det en större bild att se på.
Porträtt, Studio, Utställning | Utställning, modell | |
#1 - - Lili:

Shit vad snyggt!

Svar: Nämen tack! :)
Hanna Wallström

Upp